Pagina's

dinsdag 8 april 2014

Nieuw hoesje voor ereader hoesje

Bijna een jaar geleden maakte ik een hoesje voor mn ereader hoesje van granny squares en vilt (zie hier). Ik vond dat het tijd werd voor een nieuwe :-)

Almost a year ago I made a cover for my ereader cover with granny squares (see here). I thought it was time to make a new one :-)


Ik haakte een lap vasten met gebroken wit katoen tot hij om het openslaande deel van het bestaande hoesje van mn ereader heen paste. Omdat ik er nog op ging borduren heb ik in eerste instantie alleen de bovenkant aan elkaar gehaakt zodat ik goed het midden van het hoesje kon bepalen.

I crocheted a cloth with double crochet in off white cotton until it fitted the opening part of the existing cover. Because I wanted to cross stitch on it I only crocheted the top together.

 

Ik borduurde een tetris hart waarvan ik het voorbeeld hier vond. Zonder lijntjes zag je het nog niet zo duidelijk, dus werd het met lijntjes. Daarna was het nog een kwestie van alle draden wegwerken en de onderkant van het hoesje aan elkaar haken en hij was klaar.

I cross stitched a tetris heart, you can find the original here. You need the outer lines to really see the tetrominos, so I did that too. Then it was time to weave in all the ends xD and to crochet the bottom of the cover together.

 
Links zie je de voorkant, rechts de achterkant. 
Left the front, right the back.

Ik ben er heel blij mee :-D Lekker creatief, kleurrijk en nerdy xD
I'm very happy with how the cover turned out :-D Creatif, colorfull and geeky xD


Liefs,
Mriek

Pin It

1 opmerking:

  1. Leuk hoor! Maar wat een werk dat erop borduren! En ik vond de grannyhoes eigenlijk ook wel heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen